Danske Dagblades Forening, årets avisside 2009


at læse dagens udgave af Kristeligt Dagblad gjorde jeres ydmyge tegner lidt mere stolt og rak i ryggen end sædvanligt. Danske Dagblades Forening uddelte igår priser til årets avissider, og der var modtog en forside med en af mine tegninger hæder.

citat: "dommerne bemærker, at den bærende illustration på en forside sagtens kan være en eventyrligt god karikaturtegning, hvilket der her er vist mod til at praktisere i næsten fuld sidebredde. Tegningen af den stygge såkaldte bankrådgiver i ulvens dunkle skikkelse og kunden som den troskyldige rødhætte er skabt af Peter Hermann og siden kreeret af redaktionssekretær Poul Nielsen".

præsentation af alle vinderne på Danske Dagblades Forenings hjemmeside. jeg vil nu tillade mig at læne mig tilbage en stund. lukke øjnene og nyde øjeblikket, før jeg med hast kaster mig over den næste deadline.

omtale af prisen på Kristeligt Dagblads side. den præmierede avisforside er vist her under..